Iruzurraren Aurkako Neurrien Plana

Estatuko Ikerketa Agentziak (AEI), azaroaren 27ko 1067/2015 Errege Dekretuaren bidez sortu zenetik, iruzurraren aurkako konpromiso irmoari eutsi dio, zero tolerantzia dakarrena. Konpromiso hori I+G+B laguntzen kudeaketan eta exekuzioan iruzurra prebenitzera, detektatzera, zuzentzera eta jazartzera zuzendutako neurri proportzionalak gauzatu dira.

Imagen1 Imagen2

 

Iruzurraren Aurkako Neurrien Plan honen bidez, AEIk iruzurraren aurkako neurriak indartzen ditu ikuspegi proaktibo, egituratu eta zehatz baten bidez, kudeatzen dituen funtsak aplikagarria den araudiaren arabera erabili direla ziurtatzeko, bereziki, prebentzioari, detekzioari dagokionez. eta iruzurra, ustelkeria eta interes gatazkak zuzentzea.

Guztion ardura da funts publikoen erabileran jokabide etikotik aldentzen den edozein praktika identifikatzea. Hori dela eta, arau-haustetzat (irregulartasuna) edo nahita iruzur-ekintzatzat jo daitekeen gertakari, zirkunstantzia edo edozein jokabide zalantzagarriren bat jakinarazi nahi duenak, Koordinazio Nazionalak jarritako postontziaren bidez egin dezake. Iruzurraren aurkako zerbitzua, behean eskuragarri dagoena:

Imagen3

 

Irregulartasunak edo iruzurrak salatzeak ez dio kalterik izango salatzaileari. Zure iruzkinak edo kontsultak helbide elektroniko honetara bidali ditzakezu: buzon.antifraude@aei.gob.es

Iruzurraren definizioa 2017/1371 (EB) Zuzentarauaren 3.1 artikuluan jasota dago, Europar Batasunaren finantza-interesei eragiten dien iruzurrei aurre egiteko. Gastuei dagokienez, iruzurra honela definitzen da "nahita egindako ekintza edo hutsegiteari dagozkionak:

  • Aitorpen edo dokumentu faltsuak, zehazgabeak edo osatugabeak erabiltzea edo aurkeztea, Europako Erkidegoen aurrekontu orokorreko edo Europako Erkidegoek edo haien kontura kudeatzen dituzten aurrekontuetako funtsak modu desegokian biltzea edo atxikitzea eragiten dutenak.
  • Informazioa helarazteko berariazko betebeharra ez betetzea, eta horrek ondorio bera du.
  • Funts horiek jatorrian emandakoak ez diren beste helburu batzuetarako bideratzea".

Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2018ko uztailaren 18ko 61. artikuluan (EB, Euratom) 2018/1046 Erregelamenduak, Batasunaren aurrekontu orokorrei aplikatzekoak diren finantza-arauei buruzkoak (Finantza Erregelamendua), interes-gatazka dagoela ezartzen du. "Finantza-agenteek eta aurrekontuaren exekuzioan, bai zuzenean, zeharka eta partekatuan, bai kudeaketan, prestaketa-ekintzak, auditoretza edo kontrola barne, parte hartzen duten gainerako pertsonek beren eginkizunak gauzatzea inpartzial eta objektiboa arriskuan ikusten dutenean familia-arrazoiengatik. , afektiboa, kidetasun politiko edo nazionalekoa, interes ekonomikokoa edo interes pertsonaleko zuzeneko edo zeharkako beste edozein arrazoirengatik”.

Europako Batzordeak ustelkeria gisa definitzen du kargu publiko batek onura pribatuak lortzeko duen botere abusua. Ordainketa hondatuek beste iruzurre mota asko errazten dituzte, hala nola fakturazio faltsuak, kobratze mamuak edo kontratuaren baldintzak urratzea. Ustelkeria mota ohikoena ordainketa ustelak edo antzeko izaera duten onurak dira: hartzaileak (ustelkeria pasiboa) emaile baten eroskeria onartzen du (ustelkeria aktiboa) mesede baten truke.

EBren Funtzionamenduari buruzko Ituna (TFUE). 310.6, 325 eta 317. artikuluek EBri eta estatu kideei eskatzen diete iruzurrei eta legez kanpoko edozein jardueraren aurka borrokatzeko. EB. Bestalde, ezartzen da finantza-kudeaketa egokiaren printzipioa aplikatuko dutela EBko aurrekontuaren exekuzioan estatu kideek Batzordearekin elkarlanean.

Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 966/2012 Finantza Erregelamendua, 2012ko urriaren 25ekoa, Batasunaren aurrekontu orokorrei aplikatzekoak diren finantza-arauak. 30, 33 eta 59.2 artikuluak.

1995eko abenduaren 18ko 2988/1995 Erregelamenduak (CE, Euratom) zk.k irregulartasuntzat zer den zehazten du eta aplikatu beharreko neurri eta zehapen administratiboei buruzko xedapen komunak eskaintzen ditu.

1996ko azaroaren 11ko 2185/1996 (EE, Euratom) Erregelamendua, Batzordeak estatu kideetan egiten dituen tokiko kontrol eta egiaztapenei buruzkoa da. Batzordearen eta estatu kideen arteko lankidetza eta koordinazioa aurreikusten du.

Europako Erkidegoen finantza-interesak babesteari buruzko Hitzarmenak, 1995eko uztailaren 26koa ("PIF Hitzarmena"), iruzurra eta irregulartasunaren definizioa eskaintzen du.

1303/2013 (EB) Erregelamenduak, 2013ko abenduaren 17koak, xedapen komunak ezartzen ditu 2014-2020 programazio-aldirako ESI Funtsetarako. 125. artikuluaren 4. paragrafoko c) idatz-zatiak argitzen du kudeaketa-agintariek iruzurraren aurkako neurri eraginkor eta proportzionalak ezartzeko duten betebeharra, identifikatutako arriskuak kontuan hartuta, iruzurra eta irregulartasunak eraginkortasunez prebenitzeko, detektatzeko eta zigortzeko beharrezko neurriak hartuz. EBko aurrekonturako kopuru irregularrak. 72. h) artikuluak ezartzen du kudeaketa- eta kontrol-sistemek (...) irregulartasunak prebenitzeko, antzemateko eta zuzentzeko behar dena eman behar dutela, iruzurra barne, eta bidegabe ordaindutako zenbatekoak gehi berandutze interesak berreskuratzeko.

Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2021/241 (EB) Erregelamendua, 2021eko otsailaren 12koa, Suspertzeko eta Erresilientziarako Mekanismoa ezartzen duena.

Legeria nazionalak zehapen administratiboen aplikazioa arautzen du eta, halaber, ezar daitezkeen zigor prozedurak eta zehapenak ezartzen ditu. Kode penala. XIV. titulua, 306. artikulua, Europar Batasuneko aurrekontu orokorretako iruzurrari buruzkoa da.

Estatuko Ikerketa Agentziak erregistratu nahi du Europar Batasuneko edozein herritarrek Iruzurraren Aurkako Europako Bulegoari (OLAF) EBren finantza-interesei eragiten dieten ustezko iruzurren berri eman diezaiokeela, eta entitate honekin harremanetan jar daitekeela hizkuntza ofizial guztietan. Batasunarena.

OLAFen harremanetarako datuak bere webgunean aurki daitezke:

OLAF  Iruzurraren Aurkako Europako Bulegoa (OLAF)

 

Iruzurraren aurkako dokumentazioa: